Thursday, July 16, 2009

Vad händer i höst?

Jag ser allt mer bloggposter om folks planer och mål för andra halvan av 2009, nu är det min tur :)

Hemsidor

Lidingö.nu:
Här kommer jag försöka vidareutveckla med nya funktioner och försöka få lite feedback på användarvänlighet samt design.
Arbetet med att sökordsoptimera sidan både on-site och off-site fortsätter och målet är att hamna på de 10 första resultaten på sökordet Lidingö
Texter och bilder till företagen har hög prioritet. Jag siktar på att försöka få lite UGC (User Generated Content).
I övrigt har jag planer på andra Lidingöhemsidor som kommer ha release innan årets slut.

Dagenspromotion.se:
Branschsidan för nyheter inom profilkläder, presentreklam och övriga promotionprodukter kommer att få ett lyft med videointervjuer och fler artiklar. Hittills har det dykt upp mycket pressreleaser och nyheter i form av notiser.
Idéer för andra hemsidor inom branschen finns men det gör tyvärr inte tiden. Med en contentwriter som partner skulle det dock gå.

Gåvokort.com:
Gåvokort är den perfekta företagsgåvan och är en populär produkt inom promotionbranschen. Just nu är sidan väldigt basic och i framtiden hoppas jag på att göra om den i wordpress och öka på med mer text.
I samma veva som sidan görs om ska jag lägga ner mer tid på sökordsoptimering och försöka hamna högt på sökord som: Gåvokort , företagspresent, promotionprodukt osv.

Övriga projekt:
Jag har ett 20 tal domäner som jag gärna vill göra något av men i brist på tid lägger jag det på hyllan. Just nu är jag på jakt efter en content writer vilket skulle kunna öka takten när det gäller att lansera innehållssidor.

Utöver allt detta kommer jag studera på kalmars distansutbildning "Webbprogrammering" vilket jag verkligen ser fram emot. Det ska faktiskt bli kul att plugga igen, det trodde jag aldrig.

1 comment:

  1. Hej!
    Såg att du är på jakt efter en content writer. Jag är intresserad om behovet fortfarande finns. Jag är frilansjournalist (publicerad i bland annat DN och Aftonbladet), korrekturläsare och content writer. Har även skrivit en bok utgiven 2008. Här mängder av arbetsprover att visa upp om du är intresserad. Maila gärna på carola@textverkstaninorr.se

    ReplyDelete