Sunday, March 8, 2009

Ruby on Ice!

För er som har följt min blogg under de få veckor som den har varit uppe har kanske lagt märke till att jag har börjat plugga Ruby on Rails för ett kommande storprojekt.

Projektet jag håller på med finns än så länge bara på papper så jag har haft tid och möjlighet att hitta andra alternativ än just Ruby on Rails.

Jag kan sedan tidigare PHP och har därför gått i tankarna att hitta ett passande ramverk och slippa lära mig ett nytt språk. Efter en blogpost på microbloggsiten bloggy.se som ledde till Andreas Krohn´s sida så bestämde jag mig för att detta projekt ska bygga på PHP, CI och en passande databas(troligtvis MySQL). Därför ligger nu projekt lära sig Ruby on Rails på is men jag tänker absolut lära mig det i framtiden.

Mer info om CodeIgniter finns på deras hemsida CodeIgniter.com

Thats all folks!

1 comment: