Wednesday, August 19, 2009

Jag äskar min spikmatta!

Spikmatta var det ja, snarare plastpiggs-matta kanske men det gör mig inget. Riktiga spikar hade nog inte varit lika behagligt ändå.

Du kan inte ha missat årets fluga och kanske blir det årets julklapp också?
Jag lyckades hålla mig i från att köpa en spikmatta ganska länge. Men för någon månad sedan fick jag en i födelsedagspresent. Efter att ha prövat den ett antal gånger och hållit ut trots smärta så känner jag mig nästan beroende av den. Efter ungefär 10 minuter på mattan känner man blodet pulsera i kroppen och man känner sig verkligen avslappnad.

När jag hade sökt runt på internet såg jag att det fanns flera olika spikmattor. Jag har den Indiska Spikmattan av märket Yantra. Det finns även den ryska mattan som skiljer sig lite från den Indiska med egenskapen att vara uppblåsbar. En matta som däremot sticker ut lite från mängden och ser ut som en riktig spikmatta är Endorf Bill som jag funderar på att inhandla.

Gillar du också spikmattan? Skriv gärna en kommentar :)

No comments:

Post a Comment