Internet- igår en valfrihet, idag en självklarhet.
Många miljonföretag finns inte ens upplagda på wikipedia.
Att synas på nätet var igår en valfrihet, men är idag en självklarhet. Detta kan göras på många sätt.
Annonsering
Sociala medier(Facebook, Wikipedia, Bloggar, Microbloggar ex. Twitter och Bloggy)
"Internet Media" (Radio, TV, Tidningar)
Kataloger (Eniro, Hitta.se)
Sökmotorer (Google, Bing)
Länkar
Ju fler punkter som du och ditt företag uppfyller desto bättre. Att ha en hemsida idag är ett måste för alla företag, stora som små, inom alla branscher. Sociala medier står på tur. Att ha en facebooksida, en företagsblogg eller varför inte en microblogg på sajten Twitter eller den svenska motsvarigheten Bloggy, ger kunden en större inblick i företaget och stärker relationen. Lätt att kommunicera, lätt att hålla sig uppdaterad.
Nu kommer nästa steg. Du och ditt företag finns över hela nätet, men ingen vet om det. Ni finns men ni syns inte. Lösningen stavas annonsering. Att synas på relevanta och välbesökta hemsidor ger företag och potentiella kunder de bästa förutsättningarna att hitta varandra i internetdjungeln. Därför anser jag att det är av stor vikt att alla företag, regelbundet ser över sin marknadsföringsplan och prioriterar internet.
När man köper en internetannons får man valuta för pengarna. Möjligheten till att mäta statistik genom antalet klick, sidvisningar och besökare ger företaget en ordentlig chans att utvärdera och sätta ett värde på annonsen. Annonserar man på rätt plats och i rätt sammanhang får man inte bara nya kunder och besökare utan man stärker även sitt varumärke.
No comments:
Post a Comment