Monday, August 31, 2009

Nu ger jag upp Expedia!

För dig som har läst min blogg förut vet att jag driver en hemsida om Hotell på Lidingö.

Hemsidan är till för de som letar hotell på Lidingö och mina affiliatelänkar har endast funnits på länkar med texten "Boka hotellrum" dvs om en besökare klickar på mina tradedoubler-länkar så finns ett intresse för att boka rum. 

Jag skickar ungefär 50 unika besökare till Expedia varje vecka och har gjort det i ca 1 månads tid och har inte lyckats generera en enda sale.

För 1 vecka sedan bytte jag ut länken till Scandic Foresta .Scandic har ett eget program på Tradedoubler och igår genererade jag min första sale på de hotellet. En sale på 10 unika besökare. 

Nu åker Expedialänkarna ut och nya länkar från Hotels.com läggs in. Om detta ger resultat och genererar sales vet jag inte vad jag ska säga...

Jag återkommer med resultatet...

No comments:

Post a Comment