Friday, October 16, 2009

Struktur is the shit!



Jag har äntligen förstått att struktur är nyckeln till allt. Sedan jag började i skolan har det blivit mycket att hålla reda på, både i skolan och i mitt företag.

Varje vecka har jag 2st labbar som ska redovisas och lämnas in. Förutom att göra dessa labbar, vara med på föreläsningar och redovisningar så måste jag ta mig tid till att jobba också. För att vara så effektiv som möjligt gäller det att hålla struktur, något som jag inte har varit så bra på tidigare.

Mitt första steg var att lägga in mitt schema på Google Calendar och synca mot min Iphone.

Nu måste jag bara hitta något program som kan hålla koll på alla mina kontakter, gärna flera listor där jag dessutom kan exportera till csv.

Lite andra saker som ligger på min virriga to-dolist i huvudet är:
  • Ett program för To-dolist's typ Things
  • En stor whiteboard där jag kan skriva upp vad som bör göras i skolan och på varje hemsida. Strukturerat så det slipper ta plats i huvudet.
  • Kanske något litet CRM för att hålla reda på kunder och annonsörer.
  • Något sätt att hålla reda på användarnamn osv till alla affiliatenätverk jag är medlem på.

Har du något tips som hjälper dig att hålla struktur?

No comments:

Post a Comment