Thursday, June 4, 2009

Att lyckas med inkomster på nätet är en konst, lär mig!



Googla på Tjäna pengar på internet så lär du få upp massor av träffar.

"-Tjäna lätta pengar med endast 1 timmes arbete per dag och tjäna över 2000kr i veckan"

Yeah right säger jag. Bull shit!

Jag driver sedan en tid tillbaka en nischad nyhetssida för profilkläder , presentreklam och promotionprodukter som idag levererar nyheter, intervjuer och annat skojj till anställda i branschen.
Det är snart 10 månader sedan jag lanserade sidan och jag har fått mycket erfarenhet både inom branschen men också att driva en stor hemsida som kräver uppdatering och flera timmars jobb varje dag utöver min ordinarie jobbtid.
Att det pratas om hemsidan titt som tätt inom företagen i branschen och att så pass många har fått upp ögonen för sidan efter bara 10 månader är kanon tycker jag. Nu är det bara den sista ingrediensen kvar för att jag skall kunna driva sidan på del- eller kanske heltid, inkomst.

Hur skulle en annonsplan se ut för en sådan här hemsida?
Adsense kan jag skippa direkt tyvärr. Mina besökare är antingen leverantörer eller återförsäljare inom branschen. De som använder sig av Adwords är återförsäljare och de tjänar inget på att visa upp sina annonser på min sida.

Affiliate-nätverk då?
Att hitta någon leverantör inom denna branschen som är kopplad till ett affiliate-nätverk är svårt, om inte omöjligt.
Jag kan ju, som jag även har testat en del gånger, lägga in generella annonser så som: "Gratis Dn-prenumeration", "Tävla och vinn.." o.s.v.
Detta har inte resulterat till några pengar tyvärr.

Hur skulle du göra om du var i min situation? Ska jag satsa på mer annonser som riktar sig till privatpersoner? Hur skall jag få leverantörerna att våga satsa pengar på annonser?

Over and out!

/B

No comments:

Post a Comment