Monday, June 15, 2009

En knapp vecka med Lidingö.nu - hur har de gått?

Som så många vet sysslar jag nu med en lokal portal för alla som bor eller brukar besöka Lidingö.

Sidan heter Lidingö.nu och har sedan den 12e juni haft ca 100 besökare! Det känns jättekul och jag har redan fått en del samtal från nyfikna företagare på Lidingö som gillar idéen.

Vad är gjort?...

Idag finns det funktioner för att lägga till företag, kommentera, ladda upp bilder och ta kontakt med mig.

I min backend kan jag lägga in företag som jag rekommenderar, sätta prioriteringsordning på företag inom varje kategori osv.

Jag har dessutom fixat en funktion för riktade annonser. Detta tror och hoppas jag kommer fungera bra. Om man går in i kategorin "Gym" visas en annons om proteintillskott på nätet.

...Vad behöver göras?

Fylla på med nya företag, bilder samt texter.

Se till att sidan visas någorlunda lika i alla webläsare.
Sidan funkar bäst i Firefox och ser även bra ut i Safari men Internet explorer är som bekant lite kräsen av sig så det finns lite kvar att göra. Kartorna fungerar inte i IE7 t.ex.

Få upp en hög besökarsiffra och se till att hålla den hög för att kunna få in annonsörer på sidan.

Sätta upp en egen blogg för sidan?

Vad tycker du?

Vad tycker du skulle göras annorlunda? Vad är bra? Tips?

Besök min sida om Lidingö


Mina rekommendationer!

Om du har vägarna förbi Lidingö bör du testa följande:

Är du hungrig eller fikasugen bör du testa caféet Tindra loves coffee som ligger 1 minuts gångväg från Lidingö centrum.

Är du sugen på Sushi på Lidingö så skulle jag rekomendera Viva delikatesser som ligger mitt i Lidingö Centrum eller Miyabi som ligger ungefär 5 minuters gångväg i från Lidingö centrum men erbjuder lite mysigare stämning och uteplats.

Det var allt för idag, ikväll ska jag till Southside Pub på söder och lyssna på punkbandet I'M TELLING TIM för ynka 60 spänn!

No comments:

Post a Comment