Sunday, September 20, 2009

Tidningar på nätet med Tidning.cc

Nu har jag, efter en periods pillande på Wordpress och ett fiffigt plugin lanserat tidning.cc.

Just nu ser hemsidan ut som vilken sida som helst som säljer tidningar på nätet men jag håller hela tiden på att hitta nya funktioner som jag tror kan underlätta i valet av tidningsköp.

Den här wordpress-installationen fick bli testkanin för ett nytt wordpress plugin som jag håller på att utveckla. Det är mitt första plugin och jag måste säga att jag är förvånad över hur lätt det faktiskt är att skriva plugins till WP om man har lite koll på php.

Jag kommer eventuellt starta en liten blogg till sidan där jag recenserar olika tidningar.
Internetworld är en favorit men nu letar jag efter någon annan bra tidning för "internetbuisiness". Hur är Computer Sweden? Många nummer för lite pengar, det blir dessutom billigare om man är student.

Det var nog allt för denna post..

2 comments:

  1. Ser ju bra ut. Skall bli roligt att se hur du kan utveckla sidan. Jag antar att du jobbar på den. Den verkar lite "tom" headern. Använd den vita ytan till något.

    Varför inte lägga till ett nyhetsbrev och tipsa om nya erbjudanden från tidningar och kanske nya tidningar som kommer. Aja, du kanske har det på gång redan. Trevligt iaf!

    ReplyDelete
  2. Precis, det är lite work in progress på sidan just nu. Det där med nyhetsbrev lät intressant, det ska jag ta en titt på :)

    Jag har en idé på en header men den har tyvärr fått halka ner en bit i priolistan just nu :)

    Tack för kommentaren!

    /Billy

    ReplyDelete